VILLKOR
Produkterna på www.gepetto.fi säljs av Gepetto Oy med affärs-ID 1704391-2. Vi säljer produkter till privatpersoner över 18 år och till företag. Vi reserverar rätttill ändringar på pris och fraktkostnader. Vi förbehåller oss rätten att inte sälja till en kund som har återkommande avkastningar eller problem med betalningar .
Hur man beställer
Produkter beställs via kundvagnen. Fyll i alla dina uppgifter noggrant. Observera att du måste fylla i alla avsnitt och se till att acceptera leveransvillkoren för att komma vidare. När du har angett informationen kommer systemet att leda dig att betala för din beställning. Information om leveransens slutförande / avgång kommer att skickas till kunden via e-post när beställningen har levererats till Posten för leverans. Det är kundens ansvar att se till att informationen i beställningen är korrekt och att beställningen kan levereras med framgång. Produkter som beställs per brev levereras direkt till kundens brevlåda / låda, paket i form av Posti Express (Finland).
Alla beställningar kommer att bekräftas via e-post som anger priset på beställningen, fraktkostnaderna och de beställda produkterna. För att få en beställningsbekräftelse måste du ange e-postadressen för beställningen i samband med.
Om du inte vill beställa via webbshop kan du också göra en beställning via e-post (gepetto@gepetto.fi). Skicka oss följande information: namn, adress, telefonnummer, e-postadress och information om de produkter som ska beställas. Vi skickar bekräftelse och en faktura till din e-post.
Din beställning skickas efter att betalningen har betalats till vårt konto. Leveranstid Din beställning lämnar vårt lager inom 1-3 arbetsdagar, och vi kommer att rapportera undantag till den e-postadress som kunden tillhandahåller i vår beställningsinformation på vår webbplats. Om din produkt har bråttom, meddela oss när du beställer. Om du har en rejäl brådska, ring Anu +358 (0) 503765848.
Om produkten inte finns i lager av någon anledning, bör lagret vara slut. Men om produkten har gått ut innan informationen uppdateras i onlinebutiken, har kunden rätt att byta ut produktprodukten, få tillbaka dina pengar eller vänta på produkten.
Fraktmetod och fraktkostnader
Fraktkostnader inkluderar frakt och förpackning. Vi försöker återvinna förpackningsmaterial där det är möjligt och spara miljön. Både brev och paket kommer att levereras till den leveransadress du angav. Beställningar till en annan adress utan extra kostnad: Vi kan leverera din beställning som en överraskning, gåva … till en annan adress. När du gör en beställning du kan ange mottagarens kontaktinformation i kommentarrutan eller välja leverans till en annan adress och fylla i mottagarens information. Vi skickar presentorder utan prisinformation.
Bytes- och returvillkor
Kunden har en 14-dagars ersättnings- och returpolicy enligt den finska konsumentskyddslagen. Specialanpassade produkter gjorda på kundens begäran omfattas inte av ångerrätten. Returrättet gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen och produkter med falska delar eller saknande delar självklart även öppnade paket . De faktiska kostnaderna återbetalas i sin helhet till kunden om det gäller fel i produkten . Innan du returnerar produkter, vänligen kontakta info@gepetto.fi. När återbetalningen har godkänts, kommer pengarna att returneras direkt till ditt konto.
OBS! Fri returpolicy gäller för beställningar som görs i Finland och Sverige. Om du vill returnera ett paket från utlandet, vänligen kontakta oss för instruktioner. Företag är inte berättigade till återbetalning. Vi kommer att behandla återbetalningar inom en vecka.
Problem med transport och defekta produkter
Om produkten går förlorad under transport, skadad eller fel produkt har levererats till kunden måste kunden omedelbart rapportera felet till info@gepetto.fi. Inom konsumentvaror är klagomålet 6 månader. Reklamationsrätten gäller uppenbara tillverkningsfel. Inget slitage eller skador på grund av användning kommer att kompenseras. Om du har några frågor om din produkt, vänligen kontakta oss. Meddelande om defekt leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar efter mottagandet. Om paketet är skadat i posten måste produkten också omedelbart klagas till posten.
ÖVRIGT: Produktpriserna inkluderar moms 24% inom EU. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan kunden gör en beställning måste kunden läsa tillämpliga leveransvillkor
Tvister mellan kund och onlinebutik
Om tvisten mellan onlinebutiken och konsumenten inte kan lösas genom förhandling mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi). Innan frågan lämnas in till konsumenttviststyrelsen måste konsumenten kontaktakonsumentkontorets rådgivningstjänster (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Om betalningsmetoder
bankavgifter
Bank knappar Till ditt förfogande finns: Oma sp, Säästöpankki, POP pankki, À, Handelsbanken, DanskeBank, Nordea, Osuuspankki, Aktia och S-Pankki fimknappar.
Kort (kredit/debetkort)
Visa och MasterCard
Mobila betalningar
MobilePay